Trove Manual - Student Portal
- Guwani Han
- 10월 9일
- 24분 분량
Trove 소개 및 기본 개념 (Introduction to Trove)
[00:00:01]
In this session we're going to talk about Trove for students. We're gonna go into the student side of Trove and see what it looks like for them. We're also gonna go back into the teacher side and see where the magic happens, where what you do on the teacher side affects the student side. So as we get started, it's so important to, again, just have a good picture of where we're coming from, what we've offered, how this looks now, and how Trove is arranged. So if you have used our products at all, you know that digital products are not new. We've had eText for students in the past. We've also even had interactive books for students where they can actually do their assignments in their ebook for teachers. We've had digital resources and ways to make custom assessments as well as a professional development site and even a teacher community. All that is coming into one in Trove. But what's so exciting is that we have added that additional element of a teacher student connection, something we have not had in the past and now teachers and students for the first time can connect in a digital environment.
이번 세션에서는 학생용 Trove에 대해 이야기하겠습니다. 학생 입장에서 Trove가 어떻게 보이는지 살펴보고, 교사 입장으로 돌아가 교사가 하는 일이 학생에게 어떤 영향을 미치는지, 그 마법이 일어나는 곳을 볼 것입니다. 시작하기에 앞서, 우리가 어디서부터 왔는지, 무엇을 제공해왔는지, 현재는 어떤 모습이며 Trove가 어떻게 구성되어 있는지에 대한 큰 그림을 갖는 것이 중요합니다. 저희 제품을 사용해 보셨다면 디지털 제품이 새로운 것이 아니라는 것을 아실 겁니다. 과거에도 학생들을 위한 eText가 있었고, 학생들이 과제를 직접 할 수 있는 인터랙티브 전자책도 있었습니다. 교사를 위해서는 디지털 자료, 맞춤형 평가 제작 도구, 전문가 개발 사이트, 교사 커뮤니티까지 제공했습니다. 이 모든 것이 Trove 하나로 통합됩니다. 하지만 정말 흥미로운 점은 과거에는 없었던 교사와 학생 간의 연결이라는 추가적인 요소를 더했다는 것입니다. 이제 교사와 학생은 처음으로 디지털 환경에서 연결될 수 있습니다.
Trove의 교사-학생 연결 방식 (How Teacher-Student Connection Works in Trove)
[00:01:43]
As a reminder, the teacher side has all the instructional resources for teachers, their eBooks, their own copies of their eBooks, as well as test banks. You say, okay, now how do I break down that wall and connect with my students in Trove? So the connection with students is all tied to a digital product purchase. You don't need to buy a license and a product. All you have to do is buy a product. In this example, we have a student edition. This would be an E-text. When this is purchased for a student, it drops in that student's trove account and as you can see over here, something else dropped in as well. And that's on the teacher side. These are the questions from this book. Those questions will appear in a digital format on the teacher side of tro, so the teacher can customize that and push those out to the students digitally. Another example is with an activity manual. We have a lot of different questions in our activity manuals and those all show up here on the teacher side of Trove for the teachers to customize and then push out digitally. All meanwhile, the students are looking at their book in Trove. They have a beautiful ebook that they're working with. They can highlight take notes. We're gonna talk about all that, but that is how they interact. Now there's one other digital product and those are e assessments. And as you notice, they land on the teacher side and not on the student side. On the teacher side, they can take those e assessments, customize them and push them out to the students.
참고로, 교사용 Trove에는 교사를 위한 모든 교육 자료, eBook, eBook 사본 및 문제 은행이 포함되어 있습니다. "좋아요, 그럼 어떻게 그 벽을 허물고 Trove에서 학생들과 연결될 수 있을까요?" 학생과의 연결은 모두 디지털 제품 구매와 관련이 있습니다. 라이선스와 제품을 별도로 구매할 필요 없이, 제품만 구매하면 됩니다. 예를 들어, 학생용 에디션인 E-text가 있습니다. 학생을 위해 이 제품을 구매하면 해당 학생의 Trove 계정에 추가되고, 동시에 교사용 Trove에도 무언가 추가됩니다. 바로 이 책의 문제들입니다. 이 문제들은 교사용 Trove에 디지털 형식으로 나타나며, 교사는 이를 맞춤 설정하여 학생들에게 디지털로 배포할 수 있습니다. 또 다른 예는 활동 매뉴얼입니다. 활동 매뉴얼의 다양한 문제들 역시 교사용 Trove에 나타나 교사가 맞춤 설정하고 디지털로 배포할 수 있습니다. 그동안 학생들은 Trove에서 자신의 책을 봅니다. 멋진 전자책을 가지고 하이라이트 표시를 하거나 노트를 필기하며 상호작용할 수 있습니다. 이 부분에 대해서는 나중에 더 자세히 다룰 것입니다. 마지막으로 또 다른 디지털 제품은 e-평가입니다. 보시다시피, e-평가는 학생이 아닌 교사 측에 제공됩니다. 교사는 이 e-평가를 가지고 맞춤 설정한 후 학생들에게 배포할 수 있습니다.
[00:04:40]
The key is the content. So you can create as many student accounts as you want, but they are inactive until you add content to them. So you make a purchase of a digital product when you make a purchase that goes to your trove administrator's account, the trove administrator pushes it to the teacher and then whenever the teacher's ready that gets pushed out to the students and that is what wakes up those student accounts and makes that connection possible.
핵심은 콘텐츠입니다. 학생 계정은 원하는 만큼 만들 수 있지만, 콘텐츠를 추가하기 전까지는 비활성 상태입니다. 디지털 제품을 구매하면, 구매 내역이 Trove 관리자 계정으로 갑니다. 관리자는 이를 교사에게 전달하고, 교사는 준비가 되면 학생들에게 배포합니다. 바로 이 과정이 학생 계정을 활성화하고 연결을 가능하게 만듭니다.
학생 계정: 로그인 및 기본 화면 (Student Account: Login & Dashboard)
[00:05:10]
Speaking of the student account, let's go there. So to get there, use the same exact path as you do as a teacher or an administrator, www.bjpresstrove.com. Once you get there it there's where they would log in using their username and password. Or if you are using a true single sign-on, we have already partnered with Class Link and Google Classroom and you can connect that way and just limit the number of logins and passwords that your students and teachers have to keep straight as they're logging into your different platforms.
이제 학생 계정으로 가보겠습니다. 교사나 관리자와 동일한 주소인 www.bjpresstrove.com으로 접속하면 됩니다. 학생들은 사용자 이름과 비밀번호를 사용하여 로그인할 수 있습니다. 또는, 통합 로그인(Single Sign-On)을 사용하는 경우, 저희는 이미 Class Link 및 Google Classroom과 제휴를 맺었기 때문에 해당 방법으로 연결할 수 있습니다. 이를 통해 학생과 교사가 여러 플랫폼에 로그인할 때 기억해야 할 로그인 정보와 비밀번호의 수를 줄일 수 있습니다.
[00:06:25]
EN: So once we get into the student accounts, you can see it in the background there and I've kind of enlarged um, the areas that we're gonna really focus on because this is where the students will be. There are four main areas, library assessments, calendar and notifications, and this is where they live.
KR: 학생 계정에 로그인하면 배경에서 보시는 것과 같은 화면이 나옵니다. 학생들이 주로 사용할 부분을 확대해 보았습니다. 라이브러리, 과제, 캘린더, 알림의 네 가지 주요 영역이 있으며, 학생들이 활동하는 공간입니다.
학생 기능 1: 라이브러리 (Student Feature 1: Library)
[00:06:43]
So let's dig into those. First of all, the library. Now if you see in the very middle of the page there, the library has two areas, class files and shared files. The way to keep that straight class files think publisher created from the teacher library. So these are resources that are part of the teacher materials and they have pushed out to the students PowerPoints, videos, instructional aids, even their textbooks. So to access that, the teacher or the student would just need to click on the book and there they can interact with their ebook in trove. Going back to the library, I can click there and this is an instructional aid and as a student I can interact with that right here. So I can add text, I can highlight, underline, um, I can draw, I can add images. There are all sorts of things that I can do and it saves all of this until I use the eraser to erase it. So even next time when I come in, it's going to be there. Now it's important to note that this is not where students complete their assignments and turn them in. This is their library. So they're looking and interacting but they are not doing assessments here.
하나씩 살펴보겠습니다. 먼저 라이브러리입니다. 페이지 중앙을 보시면 라이브러리에는 '수업 파일(class files)'과 '공유 파일(shared files)' 두 가지 영역이 있습니다. '수업 파일'은 교사 라이브러리에서 출판사가 제작한 자료라고 생각하시면 됩니다. 이것들은 교사용 자료의 일부로, 교사가 학생들에게 배포한 파워포인트, 비디오, 교육 보조 자료, 심지어 교과서까지 포함됩니다. 학생은 책을 클릭하여 Trove에서 전자책과 상호작용할 수 있습니다. 라이브러리로 돌아가서 다른 교육 보조 자료를 클릭하면, 학생은 여기서 직접 상호작용할 수 있습니다. 텍스트를 추가하고, 하이라이트, 밑줄, 그림 그리기, 이미지 추가 등 다양한 작업을 할 수 있으며, 지우개로 지우기 전까지 모든 내용이 저장됩니다. 다음에 다시 들어와도 그대로 남아있습니다. 중요한 점은 이곳은 과제를 완료하고 제출하는 곳이 아니라는 것입니다. 여기는 학생의 라이브러리입니다. 자료를 보고 상호작용은 하지만, 평가 과제를 수행하는 곳은 아닙니다.
[00:08:35]
Alright, let's go back to the student library and we did class files. Now let's shift to shared files. These files are something that was shared from the teacher's, my uploads library. Now if you remember, that's custom content. So these may be things that the teacher found somewhere like a news article or a map might be something that the teacher created here such as a syllabus that the teacher wants to share out and the teacher would do that from the my uploads area.
다시 학생 라이브러리로 돌아가서, '수업 파일'을 살펴봤으니 이제 '공유 파일'로 넘어가겠습니다. 이 파일들은 교사의 '내 업로드' 라이브러리에서 공유된 것들입니다. 기억하시겠지만, 이것은 맞춤형 콘텐츠입니다. 예를 들어 교사가 찾은 뉴스 기사나 지도일 수도 있고, 교사가 직접 만든 강의 계획서(syllabus)처럼 학생들과 공유하고 싶은 자료일 수도 있습니다. 교사는 '내 업로드' 영역에서 이러한 자료를 공유할 수 있습니다.
학생 기능 2: eText 및 eActivity 매뉴얼 (Student Feature 2: eText & eActivity Manuals)
[00:09:13]
We're gonna loop back and talk more about eText later on, but I did want to point out here some of the main features that students will have in their eText. Of course the table of contents is dynamic so they can go down, click on the unit or the section they want to go to and when they click on it, they'll be taken there Under the bookmark area, they can track where they have placed bookmarks. Bookmarks are in th e upper right hand corner of each page. Turn them on or off and then they can be tracked by date or by page number. Same thing with notes. Students can add tight notes onto their pages by clicking in the top right on that little plus sign on the paper, indicate where on the page they'd like it and then type out their note. Then when they go to the left hand side and click notes, it's gonna show them where all those notes are in the book. And once again with highlighting same thing, I'm gonna click and drag just basic highlighting when I do that in the upper right-hand corner, I'm gonna see my highlighter appear where I choose my colors underlining full highlighting.
eText에 대해서는 나중에 다시 자세히 다루겠지만, 여기서 학생들이 eText에서 사용할 수 있는 몇 가지 주요 기능을 먼저 짚고 넘어가고 싶습니다. 물론 목차는 동적(dynamic)이어서 원하는 단원이나 섹션을 클릭하면 바로 해당 페이지로 이동합니다. 북마크 영역에서는 자신이 표시해 둔 북마크를 추적할 수 있습니다. 북마크는 각 페이지의 오른쪽 상단에 있으며, 켜거나 끌 수 있고 날짜나 페이지 번호로 추적할 수 있습니다. 노트도 마찬가지입니다. 학생들은 오른쪽 상단의 플러스 기호를 클릭하여 페이지에 노트를 추가하고, 원하는 위치를 지정한 후 메모를 입력할 수 있습니다. 그런 다음 왼쪽 메뉴에서 노트를 클릭하면 책 속의 모든 노트 위치를 보여줍니다. 하이라이트도 동일합니다. 기본 하이라이트를 위해 클릭하고 드래그하면, 오른쪽 상단에 하이라이터가 나타나 색상을 선택하거나 밑줄, 전체 하이라이트 등을 지정할 수 있습니다.
[00:10:24]
It said that I could listen to it be spoken, I could look it up in a dictionary or I could also have it translated. So you can see my list of different languages there. I can select a language and it's going to translate it into text and then it will also even read it to me in that language.
텍스트를 소리내어 읽어주게 하거나, 사전에서 찾아보거나, 번역할 수도 있습니다. 보시다시피 다양한 언어 목록이 있습니다. 언어를 선택하면 텍스트로 번역해 주고, 심지어 해당 언어로 읽어주기까지 합니다.
[00:10:46]
Under settings, I can choose to view pages in one page or two page spreads. The help section is actually very helpful. It's very basic but really helpful. I can navigate my pages by using the arrows on the side or go down to that waffle menu there and navigate by two page spreads up in the upper right I can zoom in, I can zoom out, I can go full screen and get rid of kind all the extras on the page. I can also use annotation tools to write on my book. This is free handwriting, free hand highlighting. I can choose my color. You can also use right there in the center of the page, the navigation box to actually type in a page number and get there quickly.
설정에서는 페이지를 한 페이지 보기 또는 두 페이지 펼침 보기로 선택할 수 있습니다. 도움말 섹션은 매우 기본적이지만 정말 유용합니다. 양쪽 화살표를 사용하거나 와플 메뉴로 이동하여 두 페이지 펼침 단위로 페이지를 넘길 수 있습니다. 오른쪽 상단에서는 확대, 축소, 전체 화면 보기가 가능하여 페이지의 부가적인 요소들을 숨길 수 있습니다. 또한 주석 도구를 사용하여 책에 직접 필기할 수 있습니다. 자유로운 손글씨와 손 하이라이트가 가능하며 색상도 선택할 수 있습니다. 페이지 중앙에 있는 탐색 상자에 페이지 번호를 직접 입력하여 빠르게 이동할 수도 있습니다.
[00:12:16]
As I mentioned, e activity manuals are also available so students have a access to these if you purchase them for them. Obviously. I wanted to point out the last book we looked at had more of a mature look. This is more of the primary look for the younger students' books. They can still interact in the same exact way and there are so many different ways you can use those interactive capabilities. Once again, this is not a page that you turn in for a gray. There's not a way in trove to send this in. We're in the e-reader, we're in the ebook. But you can see here, I could fill this out, we could do it together in front of the class. I could project this up or I could have students do it on their own in their book and I could walk around and check them or they could have a buddy check them.
앞서 언급했듯이, e-activity 매뉴얼도 제공됩니다. 따라서 구매하시면 학생들도 이를 이용할 수 있습니다. 방금 본 책은 좀 더 성숙한 디자인이었지만, 이것은 저학년 학생들의 책을 위한 기본적인 디자인입니다. 학생들은 여전히 동일한 방식으로 상호작용할 수 있으며, 이러한 인터랙티브 기능을 활용할 수 있는 방법은 매우 다양합니다. 다시 한번 말씀드리지만, 이 페이지는 성적을 위해 제출하는 페이지가 아닙니다. Trove에는 이것을 제출할 방법이 없습니다. 우리는 e-리더, 즉 전자책 안에 있습니다. 하지만 보시다시피, 제가 이 부분을 채울 수도 있고, 수업 시간에 다 같이 할 수도 있습니다. 화면에 띄워놓거나 학생들이 각자의 책에서 하도록 한 뒤, 제가 돌아다니며 확인하거나 친구와 서로 확인하게 할 수도 있습니다.
Trove 기술 사양 및 접근성 (Trove Technical Details & Accessibility)
[00:13:30]
ust to clarify, trove is web-based by the way. So it is not partial to a particular device. You don't have to have such and such in order to be able to use trove. You just need internet connection. We are making apps available. These are iOS, Android, and desktop apps. Um, and with those apps you can use these books and these resources without internet capabilities. So if you want to work offline, you can do that. So all you have to do is download the book or the resource and then you can use it the next time you're connected. It will sync up all your bookmarks, highlightings, things like that for students. They can even do their assessments through the app. Now, just a note on that, they do need to be connected because assessments, when we talk about those, you'll see those more. Those are live, they do need that connectivity. But as far as books and resources, they can definitely do that offline.
참고로 Trove는 웹 기반입니다. 따라서 특정 기기에 국한되지 않습니다. Trove를 사용하기 위해 특별한 기기가 필요한 것은 아니며, 인터넷 연결만 있으면 됩니다. 저희는 iOS, Android, 데스크톱용 앱도 제공하고 있습니다. 이 앱들을 사용하면 인터넷 연결 없이도 책과 자료를 이용할 수 있습니다. 오프라인으로 작업하고 싶다면 그렇게 할 수 있습니다. 책이나 자료를 다운로드하기만 하면, 다음에 연결되었을 때 모든 북마크, 하이라이트 등이 동기화됩니다. 학생들은 앱을 통해 과제를 수행할 수도 있습니다. 다만, 과제는 실시간으로 이루어지기 때문에 인터넷 연결이 필요합니다. 하지만 책과 자료는 분명히 오프라인으로 사용할 수 있습니다.
[00:14:33]
I also, before we move away from eText, wanted to point out the accessibility features. We've some great accessibility features to help reach all learners. So first we do have text to speech. So at the top of the screen they can click to listen to the page. We have zoned our pages so it moves easily even with the boxes and creative elements we have. It even lets them know when there's an image it highlights as it reads, they can speed it up, slow it down, choose different voices, choose different colors, change out the font, colors, background colors, things like that. They could even use different tools such as a page mask, which kind of hides some of the busyness on the page and allows them to focus just on the text there. They can of course use the translation feature.
eText에 대한 설명을 마치기 전에 접근성 기능에 대해서도 짚고 넘어가고 싶습니다. 모든 학습자를 지원하기 위한 훌륭한 접근성 기능들이 있습니다. 첫째, 텍스트 음성 변환(TTS) 기능이 있습니다. 화면 상단을 클릭하여 페이지 내용을 들을 수 있습니다. 저희는 페이지를 구역별로 나누어, 복잡한 박스나 창의적인 요소가 있어도 쉽게 이동하며 읽어줍니다. 이미지가 있을 때 알려주기도 하고, 읽는 부분을 하이라이트 표시해 줍니다. 속도를 조절하거나, 다른 목소리, 다른 색상, 글꼴 색, 배경색 등을 변경할 수 있습니다. 페이지 마스크와 같은 도구를 사용하여 페이지의 복잡한 부분을 가리고 텍스트에만 집중하게 할 수도 있습니다. 물론 번역 기능도 사용할 수 있습니다.
학생 기능 3: 과제 (Student Feature 3: Assessments)
[00:15:35]
So that was the library. Now let's look at assessments and by assessments, this could be homework, quizzes, tests, projects. You can see when you click on assessments, there are four main areas in assessments. So across the top there, first of all we have our due assessments. These are assessments that are waiting for the student to complete them. The missed area is when an assignment is late and the teacher has decided if they're late they can no longer access it. So then it moves to the missed category. Submitted shows different assessments that are waiting for teacher grading. And then the last area is the graded area. This is where students can always come to see what has been completed for them as far as evaluations. They can see their scores, they can see any comments from their teachers.
지금까지 라이브러리였습니다. 이제 과제(assessments)를 살펴보겠습니다. 여기서 과제란 숙제, 퀴즈, 시험, 프로젝트 등을 의미합니다. 과제를 클릭하면 네 가지 주요 영역이 있습니다. 상단을 가로질러 보면, 먼저 '제출 예정(due)' 과제가 있습니다. 이것들은 학생이 완료해야 할 과제들입니다. '놓침(missed)' 영역은 과제가 늦었고 교사가 더 이상 접근할 수 없도록 설정했을 때 해당 과제가 이동하는 곳입니다. '제출됨(submitted)'은 교사의 채점을 기다리는 다양한 과제들을 보여줍니다. 마지막 영역은 '채점 완료(graded)'입니다. 이곳에서 학생들은 평가가 완료된 모든 항목을 항상 확인할 수 있습니다. 자신의 점수와 교사의 코멘트를 볼 수 있습니다.
[00:17:07]
Let's see what it looks like to actually get into a student assessment. So for a student, they'd go up and click on assessment, find their assessment. By the way, if they started it previously it would say resume on there. So I'm gonna click on that again, I get an overview of kind of the specs of that assessment. If there is a time limit, it starts as soon as I hit that button and when the time's up it gathers any answers I've submitted and turns those in and that's all that goes in.
학생이 실제로 과제를 시작하면 어떻게 보이는지 보겠습니다. 학생은 과제를 클릭하여 자신의 과제를 찾습니다. 만약 이전에 시작했다면 '이어하기(resume)'라고 표시될 것입니다. 과제를 클릭하면 해당 과제의 사양에 대한 개요를 볼 수 있습니다. 시간 제한이 있는 경우, 시작 버튼을 누르는 즉시 시간이 시작되며 시간이 다 되면 제출된 답안을 모아 제출합니다.
학생 기능 4 & 5: 캘린더 및 알림 (Student Feature 4 & 5: Calendar & Notifications)
[00:18:04]
So let's look at the calendar. Teachers can create and share events. Now an event could be a deadline, a reminder, a test day. So when a student sees these, and again if it's for that day, it will show up on the right hand side. They can click on that and get any information that was shared with them about that item. If they are Google classroom users, the teacher can also indicate to add a Google meet link and the student would see that they're in the calendar.
이제 캘린더를 살펴보겠습니다. 교사는 이벤트를 만들어 공유할 수 있습니다. 이벤트는 마감일, 알림, 시험일 등이 될 수 있습니다. 학생이 이것을 볼 때, 만약 오늘 일정이라면 화면 오른쪽에 표시됩니다. 학생은 그것을 클릭하여 공유된 모든 정보를 얻을 수 있습니다. Google Classroom 사용자인 경우, 교사는 Google Meet 링크를 추가할 수도 있고 학생은 캘린더에서 그 링크를 볼 수 있습니다.
[00:18:35]
And then let's explore notifications. So students receive notifications when they receive items such as resources being shared with them, assessments being assigned to them, um, a note from their teacher and all they have to do is click notifications and all of those will appear. So the student, when they see something like a resource or an assignment, they can actually click on that resource or on that assignment and be taken directly there.
다음으로 알림(notifications)을 살펴보겠습니다. 학생들은 자료 공유, 과제 할당, 교사의 메모 등과 같은 항목을 받을 때 알림을 받습니다. 알림을 클릭하기만 하면 모든 내용이 나타납니다. 학생은 자료나 과제 같은 알림을 보면, 해당 자료나 과제를 클릭하여 직접 그곳으로 이동할 수 있습니다.
교사 기능: 학생들과 자료 공유 (Teacher Features: Sharing with Students)
[00:19:06]
And lastly, I want to point out the student support area. The help center is linked at the bottom of every page. So students can easily get there.
마지막으로 학생 지원 영역을 짚고 넘어가고 싶습니다. 도움말 센터는 모든 페이지 하단에 링크되어 있어 학생들이 쉽게 접근할 수 있습니다.
[00:20:12]
I want to go back to the teacher side and let you see where the magic happened. So how do we get it from here to there? Let's start with sharing resources. Now these are resources from the teacher library that they would like to share it with a student. The way we do this, see the share button in the upper left hand part of the library, I click that and it opens up the share menu. Then I select which resource I'd like to share, who should get it, and I set an expiration date. Now the purpose of the expiration date is to keep the students' library clean.
이제 교사 측으로 돌아가서 마법이 어떻게 일어나는지 보여드리겠습니다. 어떻게 자료를 학생에게 전달할까요? 자료 공유부터 시작하겠습니다. 이것은 교사 라이브러리에 있는 자료를 학생과 공유하고자 할 때 사용합니다. 방법은 라이브러리 왼쪽 상단에 있는 공유 버튼을 클릭하는 것입니다. 그러면 공유 메뉴가 열립니다. 여기서 공유할 자료와 받을 사람을 선택하고 만료 날짜를 설정합니다. 만료 날짜의 목적은 학생들의 라이브러리를 깔끔하게 유지하는 것입니다.
[00:21:37]
Now kind of along those same lines is sharing custom resources. So these are the resources that the teacher has made or found elsewhere and it and has added to the my uploads area. So this is again very easy, as you probably guessed. I'm going to go to the little menu. So I find the resource, go to that little three dot menu and click on it and it says share. When I click that, I will see any students that this resource has been previously assigned to. I can click on it to remove them or just add the new students groups or individual users.
비슷한 맥락에서 맞춤 자료를 공유하는 기능이 있습니다. 이것은 교사가 직접 만들거나 다른 곳에서 찾아 '내 업로드' 영역에 추가한 자료들입니다. 짐작하셨겠지만, 이것 역시 매우 쉽습니다. 자료를 찾은 후, 작은 메뉴(점 3개)로 가서 클릭하면 '공유'가 나옵니다. 그것을 클릭하면 이전에 이 자료가 할당되었던 학생들을 볼 수 있습니다. 클릭하여 제거하거나 새로운 학생, 그룹 또는 개별 사용자를 추가할 수 있습니다.
[00:22:24]
Now what about distributing eTexts? You say, how do I get that out? So what you need to do is you need to go to the student eText and those are the ones that you share. When it comes to distributing eText, you're gonna have an additional filter that's been added on, and this is student eText and e assessments as well. So all I have to do is click on that and then I will see any books that have been assigned to me to give to my student.
eText 배포는 어떻게 할까요? 어떻게 나눠주나요? 학생용 eText로 이동해야 하며, 바로 그것들을 공유하게 됩니다. eText를 배포할 때는 추가적인 필터가 있는데, 바로 '학생 eText 및 e-평가'입니다. 그것을 클릭하기만 하면 학생에게 줄 수 있도록 저에게 할당된 모든 책을 볼 수 있습니다.
[00:25:25]
No doubt, at some point you are going to accidentally assign a book to the wrong student or you're gonna have a student leave your class for whatever reason and you need to take back that e-text. Not a problem at all. So what you'll do as a teacher in your login... Go to share history, see it over there on the left hand side, it's under the little library tab. This is the history of everything you've shared with your students when it comes to e-text or e assessments. So if I need to change who it's assigned to, just go to the top and click unassigned there. You'll be able to select what book you'll be able to select what class group or individual students should lose the rights to that e assessment or e textbook.
분명 언젠가는 실수로 책을 잘못된 학생에게 할당하거나, 학생이 어떤 이유로든 수업을 떠나 e-text를 회수해야 할 때가 있을 겁니다. 전혀 문제없습니다. 교사 로그인으로 들어가서... 왼쪽의 라이브러리 탭 아래에 있는 '공유 기록(Share History)'으로 가세요. 이곳은 학생들과 공유한 모든 e-text나 e-평가의 기록입니다. 누구에게 할당되었는지 변경해야 한다면, 상단으로 가서 '할당 해제(unassigned)'를 클릭하세요. 거기서 어떤 책, 어떤 수업 그룹 또는 개별 학생에게서 해당 e-평가나 e-교과서의 권한을 회수할지 선택할 수 있습니다.
교사 기능: Authoring (eText에 활동 추가하기) (Teacher Feature: Authoring)
[00:26:24]
another option you have as a teacher and that's called authoring. This authoring takes place in an e-text and it allows you to add an activity into their e-textbook. All right, so to do that you need to be in the student copy of the e-text. But if you want to author something into a student copy, you need to do it in a student copy. So once again, we're gonna go back to the filter. We're gonna click on student e-text. Now do you notice the authoring tool in the upper left hand corner? This is just for teachers. The students would not see this option. I can add a link, a document, I can post a video, I can record my own audio. I can ask them to make a recording. I can add photos, I can add text, I can even link to assessment activities right from here.
교사에게는 'Authoring'이라는 또 다른 옵션이 있습니다. 이 기능은 e-text 내에서 이루어지며, 학생들의 e-교과서에 활동을 추가할 수 있게 해줍니다. 이 작업을 하려면 학생용 e-text 사본에 있어야 합니다. 학생용 사본에 무언가를 추가하려면 반드시 학생용 사본에서 작업해야 합니다. 다시 한번 필터로 돌아가서 학생 e-text를 클릭합니다. 왼쪽 상단에 Authoring 도구가 보이시나요? 이것은 교사 전용이며, 학생들에게는 이 옵션이 보이지 않습니다. 저는 링크, 문서, 비디오를 추가하거나, 제 목소리를 녹음할 수 있습니다. 학생들에게 녹음을 요청할 수도 있습니다. 사진, 텍스트를 추가하고, 심지어 여기서 바로 평가 활동에 연결할 수도 있습니다.
교사 기능: 캘린더 이벤트 생성 및 알림 발송 (Teacher Feature: Calendar & Notifications)
[00:28:55]
Alright, calendar items pretty straightforward. So you will create an event and then it shows up over there on the student side. So you're gonna click the name, the date, the day, the time, who, and then you can even add a Google meet if you use um, Google Classroom at your school.
캘린더 항목은 매우 간단합니다. 이벤트를 생성하면 학생 측에 표시됩니다. 이름, 날짜, 요일, 시간, 대상을 클릭하고, 학교에서 Google Classroom을 사용하는 경우 Google Meet 링크를 추가할 수도 있습니다.
[00:29:56]
Teachers can send notes to students. We call them notifications. Those can be sent to individual students to groups or to classes. As a teacher, if I wanna send it to a class, I'm gonna go to roster and class and go find that class that I want to send a notification to. Once I do that, I navigate all the way across and click on the notification bell. Then it's gonna bring up just a very basic text box. The second way I can do this is by sending it to an individual student. The last way that I can send a notification is to a group.
교사는 학생들에게 메모를 보낼 수 있습니다. 저희는 이것을 알림(notifications)이라고 부릅니다. 알림은 개별 학생, 그룹 또는 반 전체에 보낼 수 있습니다. 반 전체에 보내려면, 명단(roster)과 반(class)으로 가서 알림을 보낼 반을 찾습니다. 그런 다음, 알림 벨을 클릭하면 매우 기본적인 텍스트 상자가 나타납니다. 두 번째 방법은 개별 학생에게 보내는 것입니다. 마지막 방법은 그룹에 알림을 보내는 것입니다.
교사 기능: 과제 생성 (Assessment Builder)
[00:31:57]
Alright, let's shift gears and talk about assessments and the assessment builder. How do we create and distribute assessments? Now there are three ways to create an assessment in trove. First of all, by using one of our 19 question types, super simple, click create new assessment, give it a name and then I can just start pulling up these questions. The second way that I can build an assessment is from a test bank or a question bank. And the third way is through publisher created resources. These are the questions that come out of the book. So they correspond directly to a book purchase.
이제 화제를 바꿔 과제(assessments)와 과제 생성기(assessment builder)에 대해 이야기해 보겠습니다. 과제를 어떻게 만들고 배포할까요? Trove에서 과제를 만드는 방법에는 세 가지가 있습니다. 첫째, 19가지 질문 유형 중 하나를 사용하는 것입니다. 매우 간단합니다. '새 과제 생성'을 클릭하고 이름을 지정한 다음, 질문들을 가져오기 시작하면 됩니다. 둘째, 문제 은행이나 질문 은행에서 과제를 만드는 것입니다. 셋째, 출판사에서 제공하는 자료를 이용하는 것입니다. 이것들은 책에서 가져온 문제들로, 책 구매와 직접적으로 연관되어 있습니다.
과제 질문 유형 상세 설명 (Detailed Look at Question Types)
[00:33:49]
Now we have 19 different question types that can be used to create assessments.
Choice Questions (Multiple/Single Choice): Typical multiple choice. Single choice has one right answer, multiple choice can have multiple.
Ordering: Putting things in a sequence.
Association: Standard matching.
Match the Following: A two-dimensional matching grid.
Fill in the Blanks (including Drop Down and Drag & Drop): Provides options for filling in blanks.
Descriptive: Open-ended, essay-style questions.
Comprehension: Questions that refer back to a provided passage or image.
Audio Recording: Students record their answer as audio.
Hotspot: Students click on the correct area of an image.
Drawing: Students draw their answer on a digital canvas, which can have a background image.
Drag and Drop Image: Students drag smaller images onto designated zones on a main background image.
Situational Judgment: A scenario-based question to collect subjective responses or rankings.
Label Image with Text: Students type text labels onto specific points of an image.
Highlighting (Highlight & Category Highlight): Students highlight specific words or phrases in a text. Category highlight allows for multiple categories (e.g., nouns in blue, verbs in yellow).
Graphing: Students can plot points or draw lines on a number line or a four-quadrant graph.
과제를 만드는 데 사용할 수 있는 19가지 다른 질문 유형이 있습니다.
선택형 질문 (객관식/단일 선택): 일반적인 객관식 문제입니다. 단일 선택은 정답이 하나이고, 객관식은 여러 개일 수 있습니다.
순서 배열: 항목들을 순서대로 배열합니다.
연결하기: 표준적인 짝짓기 문제입니다.
다음과 일치시키기: 2차원적인 짝짓기 표입니다.
빈칸 채우기 (드롭다운 및 드래그 앤 드롭 포함): 빈칸을 채울 수 있는 옵션을 제공합니다.
서술형: 개방형, 에세이 스타일의 질문입니다.
이해력: 제공된 지문이나 이미지를 참조하는 질문입니다.
오디오 녹음: 학생들이 자신의 답변을 오디오로 녹음합니다.
핫스팟: 학생들이 이미지의 정확한 영역을 클릭합니다.
그리기: 학생들이 배경 이미지가 있을 수 있는 디지털 캔버스에 답변을 그립니다.
이미지 드래그 앤 드롭: 학생들이 작은 이미지를 주 배경 이미지의 지정된 영역으로 드래그합니다.
상황 판단: 주관적인 응답이나 순위를 수집하기 위한 시나리오 기반 질문입니다.
텍스트로 이미지 라벨링: 학생들이 이미지의 특정 지점에 텍스트 라벨을 입력합니다.
하이라이트 (하이라이트 & 카테고리 하이라이트): 학생들이 텍스트의 특정 단어나 구를 하이라이트합니다. 카테고리 하이라이트는 여러 카테고리(예: 명사는 파란색, 동사는 노란색)를 허용합니다.
그래프 그리기: 학생들이 수직선이나 4사분면 그래프에 점을 찍거나 선을 그릴 수 있습니다.


댓글